29 november 2021

E-bikes

2 min read

e bike die elektrische ondersteuning toevoegen om traditionele fietsen op batterijen te laten werken, zijn een cruciaal onderdeel van e-mobiliteit. Niet alleen bieden e-cycles voordelen voor het milieu en stedelijke duurzaamheid, maar ze bieden ook een hele reeks voordelen voor de rijders – van gezondheidsvriendelijk tot een ongeëvenaarde leuke rijervaring. En niet te vergeten hun zakvriendelijkheid in een tijd van torenhoge brandstofprijzen.

Goed voor het milieu

Voor mensen die geneigd zijn tot milieubewust leven, kan het rijden op een e-cycle wel eens de beste en probleemloze manier worden om te pendelen voor korte en middellange afstanden, Amslod elektische fietsen reviews zoals nabijgelegen markten of buurten. Als een groot deel van de stadsbewoners voor korte en middellange afstanden overstapt van auto/fiets/scooter naar e-bike, kan dat een opmerkelijk effect hebben op het milieu.

fitness

Als matig intensieve cardio-oefening kan het rijden op een e-cycle plezier en fitness combineren. Onderzoek wijst uit dat een berijder van 70 kg tussen de 280 en 390 calorieën kan verbranden in een uur rijden op een e-cycle, lees hier Amslod review, afhankelijk van de motorinstelling. In tijden van COVID-19, wanneer sportscholen verboden terrein zijn en sociale afstand van vitaal belang is, zorgt fietsen voor veilige lichaamsbeweging. Het plezier dat de hele fietservaring met zich meebrengt, is de kers op de taart. De beschikbaarheid van een heel spectrum aan trapmodi – van motorisch tot handmatig trappen tot hybride – een e-cycle stelt u ook in staat om uw trainingsintensiteit te selecteren. Door de elektromotor in te schakelen, kun je terugrijden zonder in het zweet te raken voor een zoete 25 km met een maximale snelheid van 25 km/u op één enkele lading.

Een tegengif voor verkeersopstoppingen

Nu ik erover nadenk, wat is de belangrijkste oorzaak van verkeersopstoppingen op stedelijke wegen? Het is de aanwezigheid van een groot aantal personenauto’s. Stel je nu een scenario voor waarin de helft van deze auto’s wordt vervangen door e-cycles en er ruimte ontstaat op de wegen! Hoewel e-auto’s milieuvriendelijk zijn, doen ze weinig om de verkeerscongestie te verminderen, een grote vloek van het stadsleven. Daarom zijn e-cycles zinvoller dan e-cars voor het bouwen van duurzame steden.

Geen licentie nodig

Net als bij een goede oude fiets, hangt het gemakkelijk rijden op een e-bike af van hoe snel men kan leren om de juiste balans te bereiken. Omdat er geen licentie vereist is, kunnen e-cycles populair zijn in alle leeftijdsgroepen. Aanhoudend stijgende brandstofprijzen zijn een groot pijnpunt geweest voor pendelaars die rijden op voertuigen die op fossiele brandstoffen rijden. Nu de brandstofprijzen worden verhoogd, zijn veel consumenten actief op zoek naar alternatieve vervoersopties om hun brandstofrekening te verlagen, zelfs als ze het openbaar vervoer willen vermijden te midden van een woedende pandemie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *